
Can the Seas Survive Us?
SWEET - SWEAT zal deel uitmaken van het programma 'Can the Seas Survive Us?' in het Sainsbury Centre in Norwich. Project 'Meet the Salt Loving Community' zal deel uitmaken van de tentoonstelling 'A World of Water' gecureerd door John Kenneth Paranada. De tentoonstelling brengt werken samen van Britse en internationale kunstenaars uit de afgelopen 250 jaar die allemaal een uniek perspectief hebben geboden op evoluerende mariene ecosystemen en oceanische habitats. Met de Noordzee en de historische relatie tussen Norfolk en Nederland als uitgangspunt kijkt de tentoonstelling naar de menselijke invloed op de zee.

Een avond over: Louis Le Roy
Louis Le Roy werd in de jaren 1970 bekend met zijn wilde tuinen, waarmee hij vooruitliep op het ecologische denken van nu. Iris Vogt (Kwartiermaker Le Roy Academy en kleindochter van Louis en Inge Le Roy) opent de avond met een korte presentatie over zijn werk en leven. Daarna bespreekt tuinarchitect Joost Emmerik met René Boer, Ronald Boer en Maike van Stiphout hoe Le Roy’s werk hedendaagse ontwerpers blijft inspireren.

BACKUP. VAVILOV
Groepstentoonstelling gecureerd door Natalia Sudova waar nieuw werk 'On the same Ribbon' wordt gepresenteerd. Het werk zal onstaan vanuit ons experimental station de SchaduwTuin in het Amstelpark. Centraal in het project staat het leven van wetenschapper Nikolai Vavilov, die baanbrekende bijdragen leverde aan genetische diversiteit. Vavilov was een van de oprichters van 's werelds eerste genenbank die een zaadcollectie van 250.000 monsters samenstelde. Het project benadrukt het cruciale belang van het behoud van genetische diversiteit voor wereldwijde voedselzekerheid.

Textiel Biënnale 2025 – Verweven Toekomsten: Utopia/Dystopia in Textiel
Met het werk ‘Growing a new sort of Spine’ zullen we deelnemen aan de Textiel Biënnale 2025 met het thema Verweven Toekomsten: Utopia/Dystopia in Textiel. Utopieën vertegenwoordigen de ideale wereld, perfecte samenlevingen waar we van dromen, vol harmonie, innovatie, en esthetische schoonheid. Daartegenover staan dystopieën, die de donkere kanten van menselijke samenlevingen belichten: onderdrukking, verval, en chaos. Hoe kunnen deze contrasterende visies worden verbeeld en beleefd door middel van en met textiel?